28 October, 2010

28 Oktober 2010 (05.25 pm)

Aku dah! anda bila lagi

Di petang yang sejuk, sesuai sangat untuk manusia-manusia yang mempunyai hobi tidur untuk melabuhkan penat di katil, dan aku ternyata salah seorang yang mempunyai hobi itu.

Masih ingatkah anda dengan cerita parking lalu?
  Aku dengan bangga lagi gembira menyatakan yang aku dah bayar setelah mendapat sedikit budget yang dipotong dari duit untuk jilid Kajian Tindakan aku. Promosi potongan 95% masih lagi berlansung hingga hujung bulan ini. Kaunter pembayaran dibuka di hadapan Public Bank di Api-api. Anda juga boleh memeriksa kadar parking yang anda terima dahulu dan berfikir pendek atau panjang untuk membayarnya mengikut kadar bayaran parking yang anda kena.

Rumusannya:
bayar sikit = fikir pendek
bayar banyak=fikir panjang sambil menarik nafas yang juga turut menjadi panjang
 
Aku juga terkejut bersama sahabat aku yang memeriksa kadar parkingnya yang sungguh mahal nak mampus sebab lepas potongan 95% pun masih lagi mahal.
Cuba anda zoom mata anda ke bahagian total, RM3948.35 selepas potongan RM575.85.
Jadi kalau ada masa pergilah ke kaunter yang berdekatan untuk bertanya khabar dengan pekerjanya di sana, mungkin dengan itu anda boleh mendapat lebih banyak diskaun.
p/s bertangguh tu memang mencuri masa dan kadang-kadang mencuri duit.

3 comments:

Ai.Zuhair said...

aku bangga bayar RM 1.50 sahaja. haha

diariakuiman said...

masih aku ingat trip mo byrkan kau padahal rupa2nya xcukup duit

nike air max shoes said...

Well, I am so excited that I have found this your post because I have been searching for some information about it almost three hours. You helped me a lot indeed and reading this your article I have found many new and useful information about this subject.

Related Posts with Thumbnails