19 October, 2010

19 Oktober 2010 (08.59 pm)

Jalan-jalan cari Lambchop

Pada hari Ahad ketika bulan mengambang. Vampire mahupun werewolf akan mencari mangsa. Begitulah halnya dengan kami. Bila hawa nafsu menguasai diri melebihi duit yang ada, namun semua itu bukan penghalang mencari sesuap lambchop. 
Aku dan chang bercadang makan lambchop, sekaligus berjaya menghasut orang lain untuk join agar kami tidaklah disalah anggap pasangan gay di alaf yang penuh pancaroba ini.

Niat di hati nak makan disebuah restoran berhadapan dengan Hospital Luyang, tapi tutuplah pula. Kecewa, maklumlah dari tadi menelan air liur menahan hawa nafsu ni. 
Last-last cadangan dari saudara Jude, "Jom ke Upperstar".

Kerana agak lemah serta kurang pengetahuan kami pun turutkan saja, nanti "kempunan" pula. Di sinilah mulanya pengalaman kali pertama makan di Upperstar.
Takut aku tengok kedai ni, maklumlah dalam dompet ada rm20 ja, nak makan sini macam mahal.
 Memang benar, nafsu adalah sesuatu yang sukar untuk dikawal, dan aku memang antara orang pertama yang terjerumus dengan hawa nafsu pada malam itu. Seramai 7 orang berjaya memperjudikan duit di dompet mereka tanpa kisah apakah natijahnya apabila membayar bil kelak.
Peserta pertama, Qayyum.
Menu: Chickenchop+Milo Ping.
Peserta kedua, Jude.
Menu: Lambchop+Jus.
Peserta ketiga, Chang.
Menu: Grill Chicken+Sprite.
Peserta keempat, Bulat.
Menu: Grill Chicken+Nescafe.
Peserta kelima, Syai.
Menu: Chickenchop+Strawberry.
Peserta keenam, Samsul.
Menu: Chickenchop+Strawberry.
Peserta Ketujuh, Aku.
Menu: Lambchop+Sprite.
Menu Chickenchop+Milo ping.
Sedap mata memandang, sedap lagi mulut yang memakannya.
Makan memanglah sedap, tapi ingat-ingat duit yang bakal terbang nanti. Tapi makanan sini taklah semahal yang kami sangka, Chickenchop ni harganya RM14++.
Samsul menunjukkan cara yang betul makan Chickenchop menggunakan garfu dan pisau. Leceh betul, awal-awal aku gunalah juga benda ni, last-last guna tangan juga. Malu pun malulah, perut dah lapar.
Kami berjaya meninggalkan Upperstar hidup-hidup tanpa perlu mencuci pinggan akibat tidak cukup duit membayar bil. Secara purata, makanan kami tidaklah mencecah rm20,Government Taxnya agak mahal tapi memang berbaloi-baloi makan kat sini.
Perut pun dah kenyang, masa untuk balik.
Selamat tinggal Upperstar. Nanti ada elaun lagi kami ke sini. Ops.. nanti ada gaji kami ke sini lagi. Kepada syai, jangan bagi habis duit elaun, simpan untuk beli meggi dan bahan makanan yang lain. 

p/s Ada masa jom kita jalan-jalan cari makan yang lain lagi.


 

2 comments:

Lilyana said...

buAT AKU LAPAR je tau..huhuhu..sedap je ak tgk..

diariakuiman said...

hehe.. mmg sgt sedap..

Related Posts with Thumbnails