22 November, 2010

22 November 2010 (09.21 am)

Selamat Bertunang kepada Epatung dan Fred

Bertempat di kediaman keluarga, Epa telah selamat di tunangkan dengan Fred atau nama sebenarnya Fendy Saili pada tarikh 21 November 2010 di kampung Antah Berantah sebelah Kampung Contoh.

Aku terlewat bangun lagi hari ini, dan terlewatlah jawabnya ke rumah Epa
 Aku, Samsul,Payet dan Qayyum bergerak terus ke rumah Epa, member-member yang lain berkumpul di rumah Haznie, baru gerak ke rumah fred pastu ke rumah Epa.
Plan Kami:
Dari IP Gaya > Rumah Epa (tapi lupa jalan)
On the way jalan kami terserempak dengan Dono, so kami follow saja Dono, kerana beranggapan dia tahu rumah Epa
Rupa-rupanya Dono pun ingat-ingat lupa seperti kami yang semuanya seperti dihinggapi penyakit alzheimer. Kami singgah di Bukit Vor untuk mengambil Farah
On the way ke rumah Epa, aku nampak sofa yang tertulis nama aku. Popular juga aku ni, tapi lain kali tulislah kat newspaper, majalah atau Kajian Tindakan. Bak kata Lecture Edu aku "tak senonoh betul" tulis kat sofa yang dah uzur ni.
Slash awal dah sampai dari kami, sempat lagi dia menolong memotong Tembikai, orang kampung aku panggil cikui.
Kami sempat bergurau senda tahap 18 tahun ke atas sebelum rombongan Fred datang.
Samsul memberi motivasi kepada Farah dan Anum yang tengah sibuk menolong di dapur.
Dari kiri: Payet, Dono, Aku dan Qayyum
Farah dan Samsul sedang sibuk memotong tembikai di dapur.
Kami sempat bergosip ringan-ringan sebelum rombongan keluarga Fred datang. Yang hensem di kanan tu Awe
Dono, Cletus dan Qayyum bercerita ilmiah mengenai ura-ura posting di laman Fesbuk.
Inilah dia Epatung atau nama sebenarnya Iffahzuleha Elmandily.
Ini tunang Epa, Fendy aka Fred bergambar bersama barang hantaran.
7 dulang barang hantaran, tidak termasuk jambatan emas dan perak dari rumah Fred ke rumah Epa.
Dari kiri : Shah, Nisa, Nanie, Amy, Joyce, Gjan dan Raffie. Bidadari dan bidadara mengangkat dulang hantaran.
Antara teman-teman yang datang ke majlis pertunangan ini. Baiknya muka Arip, beruntung siapa dapat.
Memang ramai orang datang, rasa macam majlis kahwin dah ni. Dari kiri: Raffie, Shah dan Nick Sangkalai. Yang belakang tu aku tak kenal.
Setelah majlis berakhir, semua berpusu-bergambar bersama Epa yang macam artis dah aku tengok melayan peminat.
Dari kiri : Nik, Aku, Gjan, Samsul, Epa, Slash dan Qayyum.
Senyum seperti iklan ubat gigi.
Aku sempat bergambar bersama Epa yang serba hijau. Cantik pula Epa hari ini, mungkin sebab ini hari dia bertunang, jadi nampak ayu. (bohong sunat)
Kepada Epa dan Fred aku doakan kamu cepat-cepat kahwin kekal hingga ke akhir hayat. Jangan tengok lama-lama tunang orang ni.

p/s nanti aku ada duit aku pun nak bertunang dan kawin, best sebab banyak kawan-kawan berkumpul di majlis macam ni.

5 comments:

kindaichi said...

Best..cantiknya Epa,

munchkin said...

bah man, bila ko tunang/kawin, jemput2 ah hehehe

epa_is_fred said...

wah!! kalau la aku tunang ari2 mst ari2 kena puji kan. hahahaha.

kipop. cpt la kawen.. untung dpt laki rajin mcm iman ni :D

donbritney said...

uhuhu...kurengs ko sna iman...ahahaha...c epa tinggal d kg pandan bha 2...ekekeke..2la dia wangi seperti pandan...ekekeke...kepada epa dan fred, pas ne kalo kawen jan lupa jemput yer=p

diariakuiman said...

haha.. aku terketawa membaca komen c dono.
judith,aku lama lagi, takda duit.
Epa cantik hari ni ja.. haha

Related Posts with Thumbnails