13 November, 2010

14 November 2010 (02.51 am)

Jalan-Jalan Mencari Inspirasi

Bosan dengan kereta yang kecik? inginkan sesuatu yang baru wangi dari kilang? Bosan dengan kereta yang bernama seperti haiwan? kini tidak lagi kerana adanya kereta Proton Lancer, eh Proton Inspira yang memang macam best kalau anda mampu membelinya. 
Otak geliga arip yang membawa aku ke pusat Proton Edar di Inanam untuk melihat dengan mata kepala sendiri kereta baru keluaran Proton. Arip pun menggunakan kereta Proton Saga BLM.
Kami turut mengajak Greg atau lebih dikenali sebagai Cikgu Comel dikalangan muri-murid perempuan di setiap sekolah aku berpraktikum dengannya.
Inilah kereta Proton Inspira yang di datangkan dengan 1.8 dan 2.0. Pemanduan ini dikatakan sangat smooth hingga tiada rasa kejatuhan power semasa menukar gear kata abang jurujual itu. Betul atau tak, aku pun tak tahu.
Kereta ini seperti Mitsubishi Lancer, tapi agak berlainan sedikit di bahagian dalamnya.
Inilah abang tiri kepada Proton Inspira tersebut keluaran Mitsubishi. Cantiknya, aku memang suka biru.
Sebelum anda membeli, anda kena tahu yang kereta ni berlainan eksesorinya mengikut harga, makin murah anda beli makin kurang barang dalamannya.
Gambar enjin kereta Proton Inspira.
Arip mendapatkan mood pemanduan mengunakan kereta Proton Inspira 1.8
Greg pula bertukar tempat dengan Arip. Ketika inilah aku mendengar testimonial dari seorang abang berbaju oren mengatakan "sekurang-kurangnya kereta ini lebih baiklah dari saga BLM" yang membuatkan Arip sayu mendengar testimonial itu.
Aku hanya memegang buntut kereta ini kerana memang takkan mampu membelinya, walaupun aku menggunakan kereta Perodua Kelisa tapi aku bangga kerana kereta itu banyak berjasa sama aku, lagipun kereta ni agak mahal bulanannya dari rm 8++ hinga rm 1+++.
Sebelum kami balik, Arip sempat sekali lagi melepaskan berahi terakhir duduk di kereta ini walaupun banyak lagi orang bersusun nak take over tempat dia "test" duduk di sini.
Anda rasa anda mampu? inilah list harga kereta Proton termasuk Proton Inspira.
 Kerana agak lapar, setelah pusing 4-5 kali dapatlah parking dan makan malam di pasar walaupun baru waktu petang.
Cikgu comel yang menjadi siulan gadis-gadis di pasar khusyuk memakan nasi goreng ayam.


p/s aku nak beli rumah dan barulah aku fikir nak beli kereta atau tak, sebab aku sayang kereta Perodua Kelisa hitam aku.

6 comments:

Md.Ariff said...

sayu hati,
sayu sekali,
mendengar makcik,
cakap begitu.

epa_is_fred said...

kenapa senyuman arif mcm ada benda tersembunyi? hurmmm

Ai.Zuhair said...

jgn jual kelisa yg sungguh berjasa pada ku. hahah

Ai.Zuhair said...

ini rm900 1bulan? bagus beli rush. lanjiao mahal. xda 700 ka pnya,9tahun pny... mcm siuk mo dimodify

diariakuiman said...

arip kelu lidah tak terkata masa tu.. hanya disejukkan oleh era hijau..

Md.Ariff said...

aku sediah ;(

Related Posts with Thumbnails